Tukifoorumi

Pyydä apua palveluidemme käyttöön
Tänään on 25. Toukokuuta 2013 klo 19.36

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Älä lähetä yksityisivestiä ylläpidolle mikäli ylläpito ei sinulta ongelman selvittämisen vuoksi lisätietoja sillä pyydä.
Tukikysymykset ainoastaan niille varattuihin foorumeihin!

Alueen säännöt

Mikäli olet lähettämässä tukipyynnön tälle alueelle, varmista, että sinulla on asiaa kuvaava otsikko. Otsikko, joka kertoo ongelmasta tiiviisti mutta paljon, nopeuttaa tukipyyntöösi vastaamista sekä saman ongelman kanssa painivia. Laita myös URL osoite sivuillesi, koska joissakin tapauksissa se auttaa saamaan lisätietoa ongelmasta. Kiitos!

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 218 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: 15. Maaliskuuta 2012 klo 22.12 
Poissa
Käyttäjä

^ Mitenhän noita roskaposteja on voinut tulla niin paljon, kun foorumilla oli kuitenkin suodattimia päällä? Siis se "palikkatesti", jonka pitäisi estää bottien rekisteröityminen? :S Foorumi oli kuitenkin käytössä lähes kaksi vuotta, eikä sinne aiemmin ole yhtäkään tuollaisia roskapostittajaa tullut. Miten on voinut yllättäen muutamassa päivässä tuollainen roskapostitulva tulla?

Mitään korvaamatonta tietoa ei ole kadonnut eli ei tämä nyt mikään maata kaatava asia ole. Ihmettelen vain nyt tosiaan, että mistä tuollainen roskapostiryöpsähdys on tullut.

Profiili Lähetä yksityisviesti  

ViestiLähetetty: 16. Maaliskuuta 2012 klo 01.34 
Poissa
Avustaja

Ilmeisesti joku roskaaja on keksinyt oikean vastauksen kysymykseesi, sen jälkeen sen ohjelmoima kone pääsee läpi kuin suodinta ei olisikaan. En tiedä onko se aivan niin mennyt, mutta jotenkin sen suuntaisesti.

ViestiLähetetty: 16. Maaliskuuta 2012 klo 11.42 
Poissa
Käyttäjä

^ Kyse siis siitä "kirjoita ruudulla näkyvät kirjaimet" -testistä. Sehän vaihtuu joka yrityksellä. Vai oliko tähän tullut jotain muutoksia, ettei se enää ollutkaan toiminnassa?

ViestiLähetetty: 16. Maaliskuuta 2012 klo 12.09 
Poissa
Ylläpitäjä

Valitettavasti foorumia ei pääse enää tutkailemaan, mutta hämärästi muistelen että siellä olisi tullut spammia myös rekisteröitymättömiltä nimimerkeiltä. Olisiko joku alue jäänyt vahingossa avoimeksi? Googlen välimuistitallennetta jos katsoo, niin ainakin "Foorumin käyttö" -osioon on spammia tullut: http://webcache.googleusercontent.com/s ... =firefox-a

Voi kyllä olla mahdollista että muistan väärinkin, jolloin kyse on siitä, että spammaajat ovat päässeet tarkistuksen. "Kirjoita ruudulla näkyvät kirjaimet" ei ole aivan aukoton, koska osa spammaajista käyttää ihmisiä ratkomaan noita, jolloin pääsee tietysti heittämällä läpi. Siksi esim. suomenkielinen kysymys on paljon varmempi.

Harvaan käytetyllä foorumilla hyvä keino on myös laittaa uudet rekisteröityneet ylläpitäjän vahvistamaksi. Silloin tulee karsittua pois ainakin nämä ihan selkeät spämminimimerkit.

ViestiLähetetty: 16. Maaliskuuta 2012 klo 12.52 
Poissa
Käyttäjä

^ Foorumi oli tosiaan lähes kaksi vuotta käytössä ja millekään alueelle ei päässyt kirjoittamaan viestejä muut kuin kirjautuneet käyttäjät. Ihan alusta saakka oli asetukset noin, eikä niitä ole muutettu. Tiedän kyllä, että nuo botitkin kehittyvät ja voivat onnistua pääsemään noista suodatinsysteemeistä läpi. Pahoittelen, että tuollainen roskapostitulva on jäänyt huomaamatta, mutta ei ole tosiaan tullut mieleen viime aikoina ihan joka päivä foorumia vahtia, kun ei sinne koskaan aiemmin yhtään roskaviestiä ollut tullut. Mutta tosiaan, jos nuo on suodattimista tulleet läpi, niin vastaavaa lienee käynyt useammallekin foorumille...

Mutta hyvä kun tältä osin nyt homma selvisi. Katsotaan, jos meillä myöhemmin on käyttöä taas foorumille, niin tehdään sitten uusi ja pistetään entistä tiukempi seula rekisteröitymiseen. :)

ViestiLähetetty: 6. Huhtikuuta 2012 klo 22.57 
Poissa
Käyttäjä

Hei,

Eikö olisi mitenkään mahdollista palauttaa blogia luolaleijonanklaani.blogit.fi?

Olen viimeksi kuukausi sitten ollut kirjautuneena sisään ja tehnyt huoltotöitä blogissa! (Poistanut roskaposteja). En ole vain päivittänyt blogiin uusia kirjoituksia.

Blogissa oli minulle hyvin tärkeitä tekstejä ja kuvia, jotka haluaisin edes saada tallennettua johonkin, ennen kuin blogi ilman varoistusta poistetaan noin vain! Olen lukenut itse ainakin kirjoituksia sieltä usein (ja siellä on tiedossa tärkeitä päivämääriä ym.) vaikka päivityksiä ei olekaan tullut. Miksei poistosta tullut varoitusta?!

Lisäksi olen vasta päivittänyt nettisivut.org -nettisivuani. Eivätkö nämä kaksi ole sen verran yhteydessä toisiinsa, että toisen päivittäminen pitäisi toisenkin aktiivisena?

Onko _mitään_ mahdollisuutta saada tärkeät tekstini pelastettua?

ViestiLähetetty: 7. Huhtikuuta 2012 klo 10.21 
Poissa
Käyttäjä

Olisiko tekstejä mahdollista saada palautettua edes, jos maksaisin vaivannäöstä? En tarvitse edes blogia kokonaisuudessaan takaisin, blogitekstit vain..

ViestiLähetetty: 8. Huhtikuuta 2012 klo 13.49 
Poissa
Ylläpitäjä

luolaleijona2 kirjoitti:
Hei,

Eikö olisi mitenkään mahdollista palauttaa blogia luolaleijonanklaani.blogit.fi?

Olen viimeksi kuukausi sitten ollut kirjautuneena sisään ja tehnyt huoltotöitä blogissa! (Poistanut roskaposteja). En ole vain päivittänyt blogiin uusia kirjoituksia.

Blogissa oli minulle hyvin tärkeitä tekstejä ja kuvia, jotka haluaisin edes saada tallennettua johonkin, ennen kuin blogi ilman varoistusta poistetaan noin vain! Olen lukenut itse ainakin kirjoituksia sieltä usein (ja siellä on tiedossa tärkeitä päivämääriä ym.) vaikka päivityksiä ei olekaan tullut. Miksei poistosta tullut varoitusta?!

Lisäksi olen vasta päivittänyt nettisivut.org -nettisivuani. Eivätkö nämä kaksi ole sen verran yhteydessä toisiinsa, että toisen päivittäminen pitäisi toisenkin aktiivisena?

Onko _mitään_ mahdollisuutta saada tärkeät tekstini pelastettua?

Valitettavasti käyttämättömyyden takia poistettuja blogeja ei voida palauttaa. Blogisi näyttää olleen poistettuna jo niin kauan, ettei sitä valitettavasti löydy Googlen välimuististakaan.

Ilmaispalvelussa ei ole resursseja kysellä jokaisesta hylätystä blogista erikseen. Oletamme, että käyttäjät lukevat ohjelmasäännöt, joissa selvästi sanotaan, että blogi on vaarassa tulla poistetuksi, jos sen viimeinen kirjoitus on yli 100 päivän takaa. 3-4 postausta vuodessa ei ole kovin paljon vaadittu ylläpitäjältä, mutta se estää blogin poistamisen. Hylätyt blogit vievät tilaa käytössä olevilta blogeilta ja houkuttelevat roskapostibotteja, jotka sitten spämmäämisellä hidastavat koko palvelinta ja kaikkien blogeja ja foorumeita, joten hylättyjä blogeja on pakko siivota välillä pois.

Nettisivu.org ja Blogit.fi ovat erillisiä palveluita, eivätkä ole mitenkään yhteydessä toisiinsa. Niitä koskevat myös eri säännöt poistojen suhteen, käytännössä Nettisivu.orgista ei ainakaan tällä hetkellä poistella lainkaan sivuja käyttämättömyyden takia. Se sopii siis muuttumattoman tiedon säilytykseen huomattavasti blogeja tai foorumeja paremmin.

Muistuttelen taas, että tärkeistä nettiin ladatuista kuvista ja teksteistä täytyy aina pitää varmuuskopiot myös itsellä! Tämä koskee ihan kaikkia nettipalveluita, mutta erityisesti ilmaispalveluita. Tekniikkaan ei voi koskaan luottaa sataprosenttisen varmasti, joten kopioiden pitäminen omalla koneella on erittäin järkevää jos kyseessä on tärkeät kuvat tai tiedot joita ei missään tapauksessa halua menettää! Esimerkiksi Blogit.fi ja Nettisivu.org palvelusta otetaan säännölliset varmuuskopiot palvelinrikon varalta, mutta jokaisessa ilmaispalvelussa näin ei välttämättä toimita. Varmuuskopioita ei myöskään säilytellä loputtomiin, joten pitkän ajan takaa palauttaminen ei onnistu.

Voin kysyä Tompalta vielä saisiko varmuuskopiosta kaivettua edes tekstit esiin, mutta hyvin todennäköisesti noin vanhaa kopiota ei ole enää tallessakaan. Lisäksi kuvista ei ole varmuuskopioita muistaakseni ollenkaan, joten niitä ei voi ainakaan palauttaa. Mitään en siis uskalla luvata, mutta kysyn nyt kuitenkin.

ViestiLähetetty: 22. Heinäkuuta 2012 klo 16.45 
Poissa
Käyttäjä

Ilmeisesti tätä phpBB2 ei voi muokata phpBB3 vaan täytyy tehdä uusi foorumi?
Tein vuosia sitten foorumin näitten sivujen kautta, jonka poistatin ja nyt teen taas uuden, mutten muistanut oliko se phpBB2 vai 3... Valitsin tietenkin sen väärän.

Pahoittelen siis, mutta jos muokkausta ei voi tehdä niin tässä linkki foorumille, jonka voitte poistaa:

http://www.foorumi.info/ffrope/index.php

ViestiLähetetty: 22. Heinäkuuta 2012 klo 16.54 
Poissa
Avustaja

Vaihda foorumin otsikoksi "poistetaan", ja laita pyyntösi tuonne:

viewtopic.php?f=18&t=6006

ViestiLähetetty: 5. Syyskuuta 2012 klo 09.42 
Poissa
Käyttäjä

Hei!

Minulla on täällä omat kotisivut hoivaten.fi mutta meillä oli täällä myös kuoron sivut nimellä "Palokan Viihdelaulajat". jostain syystä olen töpeksinyt jo poistanut ko. foorumin täältä. Ne sivut olivat aktiiviset ja ylläpidin niitä. Onko meillä mitään mahdollisuutta saada noita todella tärkeitä sivuja takaisin??? Siellä oli meidän keikkakalenteri, valokuvat, KAIKKI. Harmittaa todella paljon tämmöinen kämmi...koko kuoron puolesta!

T. Minna Romo

ViestiLähetetty: 5. Syyskuuta 2012 klo 09.54 
Poissa
Ylläpitäjä

Vastattu yksityisviestillä.

ViestiLähetetty: 12. Syyskuuta 2012 klo 12.10 
Poissa
Käyttäjä

Hei!

Poistaisitteko sivun: toitera.nettisivu.org

Olen pari kertaa tehnyt ohjeiden mukaisen poiston ja sitä ennen päivitin spostinkin, mutta ei ole tullut ilmoistusta, jota kuitata. Ilmoitus spostin vaihdosta tuli kuitenkin perille.
Kiitos!

ViestiLähetetty: 12. Syyskuuta 2012 klo 12.21 
Poissa
Avustaja

toitera kirjoitti:
Hei!

Poistaisitteko sivun: toitera.nettisivu.org

Olen pari kertaa tehnyt ohjeiden mukaisen poiston ja sitä ennen päivitin spostinkin, mutta ei ole tullut ilmoistusta, jota kuitata. Ilmoitus spostin vaihdosta tuli kuitenkin perille.
Kiitos!

Varmista oikeutesi poistopyyntöön kirjoittamalla etusivulle lyhyesti vaikka nimeksi POISTETAAN, sillä tavoin autat poistajia ja nopeutat poistoa. Samalla tiedotat kirjautumiosta aikoville, ettei se enää kannata.

ViestiLähetetty: 15. Syyskuuta 2012 klo 08.52 
Poissa
Käyttäjä

En saa sivuja poistettua, vaikka olen yrittänyt tehdä kaikki mitä ohjeissa sanotaan. Olen lisännyt etusivulle tekstin SIVUJA POISTETAAN.
Poistaisitteko sen, KIITOS!
http://samaaurinko.nettisivu.org/

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 218 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]